Un bărbat din Cluj a relatat presei locale că a ajuns la spital Spitalul Județean cu sora sa, care suferise o tăietură gravă, iar aceasta ar fi fost tratată de către un medic rezident, deoarece medicii specialiști ar fi refuzat să vină la spital noaptea.
Marius Docea spune că sora sa „a fost operată” de medicul rezident, care nu ar fi stăpânit toate tehnicile necesare pentru o astfel de intervenție, primind asistență de la medicul specialist prin WhatsApp.
„Am venit în noaptea de 26-27 iunie la Urgențe cu o persoană cu taietură gravă. A venit salvarea la aeroport după ea, era sora mea. Am ajuns în UPU, unde, practic, NU AVEAȚI UN CHIRURG PE CHIRURGIE PLASTICĂ. Aveați doar o domnișoară dr. rezident, care era cam depășită de situație. A sunat diverși medici care AU REFUZAT SĂ VINĂ LA SPITAL și săraca, până la urmă, prin telefon, a reușit să facă operația. BRAVO EI!
La plecare din spital, nebunie mare, noaptea la ora 02:00. Am plătit PARCARE 160 LEI, asta pentru că am venit în urgențe cu un pacient! RUȘINE. Nu am fost acolo în vacanță! Am și chitanțele de parcare. E nebunie! Aviz amatorilor!”, a declarat bărbatul pentru presa locală.
Acesta mai spune și că medicul rezident a fost ghidat prin telefon de către un specialist, întrucât chirurgii plasticieni la care rezidentul a apelat ar fi refuzat să se deplaseze la spital pentru a îngriji pacienta.
„Deci doctor era doar unul singur și aceea era o domnișoară, care era practicantă încă. Nu aveau chirurg de microchirurgie. Erau tăiate două vase de sânge și doctorița era cam speriată că nu știa cum să sutureze rana. A dat săraca telefoane după câțiva chirurgi plasticieni, care au refuzat să vină, iar unul a ghidat-o prin pozele ce le trimitea ea săraca pe Whatsapp și se chinuia să facă ce zicea medicul la telefon!
Felicitări ei!! Și mulțumirile noastre că s-a descurcat, iar ăia care trebuia sa facă asta, stau acasă! Asta e România!”, mai spune clujeanul.
Ca urmare a apariției în presa locală a acestor informații, reprezentanții Spitalului Județean de Urgență au reacționat. Aceștia susțin că intervenția în cazul pacientei ar fi fost una simplă, practic, doar o sutură, nefiind nevoie de o intervenție de chirurgie plastică.
Totodată, reprezentanții spitalului au reacționat și în ceea ce privește problemele cu parcarea semnalate de Marius Docea.
„În urma apariției articolului dumneavoastră «Medicii au refuzat să vină la spital! Pacientă cu tăietură gravă la UPU, operată de un rezident prin telefon», ca drept la replică, pentru o informare corectă, vă comunicăm următoarele:
– pacienta in vârstă de 60 de ani a fost adusă cu ambulanța în seara zilei de 26 iunie, ora 23.00, prezentând o plagă contuză la gamba stângă, datorată unei căderi accidentale. În urma examinării de specialitate și a radiografiei (fără a se identifica prezența unei fracturi) s-a efectuat sutura plăgii, nefiind nevoie de intervenție de chirurgie plastică. Pacienta a fost externată după 3 ore, cu recomandări;
– în ceea ce privește parcarea, datorită faptului că accesul ambulanțelor, a mijloacelor de intervenție aparținând ISU și a mijloacelor auto care asigurau aprovizionarea spitalului se făcea cu mare dificultate a fost nevoie de reglementarea parcării în incinta spitalului, în vederea fluidizării traficului și a eliberării căilor de acces;
– tarifele de parcare nu a fost stabilite pornind de la considerente economico-financiare, scopul urmărit a fost acela de a descuraja parcarea de lungă durată în interiorul spitalului, asigurând astfel o anumită mobilitate în interior și acces tuturor pacienților cu urgențe medicale, fie că se prezintă cu ambulanța sau sunt aduși cu mijloace auto proprietate personală;
– parcarea din interiorul spitalului nu are statut de parcare publică, în imediata apropiere a unității spitalicești există astfel de parcări pentru staționarea de lungă durată;
Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca se află printre puținele unități sanitare care permit accesul pacienților în perimetrul interior cu mijloace auto și staționarea gratuită de scurtă durată (15 minute);
– în vederea asigurării transparenței în luarea deciziilor de interes pentru pacienți, regulamentul de parcare este publicat pe pagina web a spitalului, la adresa: https://scjucluj.ro/pdf/intpublic/Regulament%20parcare.pdf;
– afișajul de la intrările în spital permite conducătorilor auto să ia la cunoștință condițiile de utilizare a parcării. De asemenea, pe tichetele de parcare sunt prezentate informații despre tarifele aplicate. În interiorul spitalului sunt montate și alte elemente de afișaj legate de parcare;
– asigurarea de servicii medicale de calitate tuturor pacienților spitalului nostru reprezintă pilonul de bază pe care se fundamentează întreaga noastră activitate”, precizează purtătorul de cuvânt al unității medicale clujene, Dorel Danciu.